AWAS Ramai TERSILAP! Malaikat Akan SEKSA Orang Yang Cuci Kemaluan Dengan Cara BEGINI!..SHAREKAN | Islam Itu Indah
loading...

AWAS Ramai TERSILAP! Malaikat Akan SEKSA Orang Yang Cuci Kemaluan Dengan Cara BEGINI!..SHAREKAN



iklan responsive


gambar sekadar hiasan
Seringkali kita merasa telah mencuci kemaluan kita dengan bersih dan benar. Bersih belum berarti benar. Hal ini penting agar amal ibadah kita diterima.



DIAZAB API NERAKA KERANA SALAH CUCI SEPERTI INI



Banyak orang merasa ibadah mereka bagus, tetapi sebenarnya masih tidak terlepas dari ancaman azab api neraka hanya karena tidak benar dalam mencuci kemaluannya.



Sayidina Abu Bakar R.A. pernah hendak menyolatkan mayat seorang lelaki, tetapi tiba2 tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan lelaki itu. Lalu disuruhnya seseorang untuk membukanya. Alangkah terkejutnya ada seekor ular sedang melilit kepala kemaluan mayat lelaki itu.



Khalifah Abu Bakar mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk membunuhnya. Tetapi ular itu tiba2 berkata:



”Apakah salahku? Karena aku diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan”



Setelah diselidiki amalan lelaki itu semasa hayatnya, ternyata dia merupakan orang yang meringankan dalam hal menyucikan kemaluannya setelah selesai membuang air kecil.



CARA BETUL BERSIH KEMALUAN BAGI LELAKI & WANITA



Jadi sebenarnya bagaimana cara membersihkan kemaluan kita dengan benar?



Lelaki dan wanita berbeda caranya. Bukan dibasuh sekadarnya dengan air dan asalkan bersih.



*LELAKI*:



Selepas membuang air kecil, disunahkan berdehem dua atau tiga kali supaya air kencing betul-betul sudah habis keluar.



Setelah itu urutlah kemaluan dari pangkal ke ujung beberapa kali, sehingga tiada lagi air kencing yang berada dalam saluran.



Kemudian basuhlah dgn air sampai bersih.



*WANITA*:



Apabila membasuh kemaluannya, hendaklah ia berdehem dan pastikan dicuci bagian dalamnya dengan memasukan sedikit jari tengah dan diputar-putarkan sewaktu disiram air bersih.



Bukan dengan hanya menyiram air semata-mata, karena hanya dengan menyiram air saja tidak dapat membersihkan bagian dalam kemaluan wanita secara sempurna.



*SANGAT PENTING*:



Begitu juga semasa membasuh air besar (berak) sangat penting untuk memasukan satu jari kedalam dubur. Putarkan beberapa kali supaya najis keluar dari dinding dubur, sambil siram dgn air hingga terasa najis benar2 telah hilang dan bersih.



Sudah benar atau tidak kah cara membersihkan kemaluan kita selama ini? Kalau belum benar, mari bersama2 kita betulkan supaya diri kita bersih dengan cara yang benar. Karena telah dijanjikan neraka bagi mereka yg tidak istibro’ (menyucikan diri dengan sempurna baik hadas kecil/hadas besar).



Rasulullah SAW bersabda:



“Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yg mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala”.



ULAR TANNIN, MAKHLUK BERKEPALA 7 YANG DISEDIAKAN ALLAH UNTUK MENCARIK ISI DAN TULANG MANUSIA DI ALAM KUBUR!



Mesej terang dan lantang Paklong sampaikan dekat segelintir umat manusia semua, bertaubatlah segera kalau tidak makhluk bersaiz bangunan ni lah yang bakal tunggu anda di sana!!! Sampaikanlah walau sepotong ayat, nak sentap nak mengamuk aku kisah apa!!! 😠😠



Alam kubur menggambarkan tempat yang tentu kita tinggali sesuatu hari nanti, mudah – mudahan menegaskan kita buat membetulkan mutu amalan sepanjang di dunia



mangulas alam barzah, seluruh orang tentu hendak terbuat merinding. tetapi bagaimanapun pula, sudah kodratnya manusia nanti hendak singgah di alam tersebut. kematian merupakan sesuatu perihal yang tentu untuk seluruh makhluk yang hidup. kalangan muslim tentu sedikit banyak mengenali tentang alam kubur.



alam barzah menggambarkan jendelanya akhirat. apa yang kita rasakan sepanjang di alam kubur menggambarkan balasan setimpal kelakuan kita semasa hidup. untuk orang yang taat, dia terdapat terdapat ruang luas dan juga pula sinar cerah. tetapi bila kebalikannya, ular tannin dengan 7 kepala hendak siap menjemput dengan seluruh siksa mengerikannya. serupa apa sesungguhnya ular tannin? berikut ulasannya.



ular 7 kepala yang disiapkan allah buat menyiksa pendosa



allah yang maha mengenali seluruh sikap manusia di dunia. oleh karena itu, dia pula mempersiapkan balasan orang – orang yang tidak beriman, salah satunya merupakan ular tannin. makhluk tersebut spesial diciptakan buat menyiksa manusia – manusia sombong yang tidak yakin dengan kekuasaan – nya.



ular tersebut berjumlah 99, dan juga tiap – tiap ekor mempunyai 7 kepala. tidak hingga di situ, tiap – tiap kepala dari ular tersebut hendak mencakar, menggigit dan juga pula menyemburkan dapat sampai manusia jadi bengkak. siksaan tersebut hendak terus berlangsung sampai tiba hari kiamat.



Sedia menyiksa muslim yang gemar maksiat



sejatinya, ular tannin disiapkan bukan cuma untuk orang – orang yang tidak beriman aja. untuk manusia yang yakin hendak kekuasaan – nya, tetapi masih sering melaksanakan maksiat sepanjang di dunia pula hendak disambut dengan siksaan ular tanin.



terlebih lagi, para perempuan yang enggan menyusui anaknya (tanpa terdapat sebab yang syar’i) pula hendak menerima siksa pedih dari makhluk tersebut. buah dada yang senantiasa dibanggakan di dunia hendak dicabik – cabik oleh ular ganas, sampai tidak tersisa lagi wujud yang sepanjang ini dia banggakan di dunia.



Menyiksa dengan menelan segala badan sang mayat, kemudian mengeluarkannya lagi



siksaan yang dicoba oleh ular tanin tidak cuma sebatas mencabik dari luar. dari hadist yang diriwayatkan oleh abdullah bin abi mulaikah, dia sempat mendengar aisyah sempat mengatakan kalau orang – orang pakar maksiat hendak disiksa dalam kuburnya, dicabik – cabik oleh ular yang ganas dan juga botak.



setelah itu ular tersebut hendak memakan manusia tersebut dari kepala sampai kakinya. sehabis melumat badan tersebut, lalu ular tannin hendak keluarkan badan orang tersebut dan juga hendak berulang ke wujud sempurna, tetapi setelah itu dimakan lagi dari kepala sampai kaki, dan juga begitu seterusnya.



Perkara yang dapat selamatkan anda dari ular tannin



bagaikan manusia biasa tentu diliputi oleh kelalaian dan juga pula khilaf. seluruh orang benar tidak luput dari dosa, tetapi manusia masih dapat melaksanakan penilaian pada pribadinya. entah itu apa yang telah ia perbuat, apa yang telah dikatakan, dan masalah apa yang dirasa merugikan diri ataupun teman . waktu yang baik untuk manusia buat melaksanakan penilaian merupakan kala bakal berangkat tidur.



sampai – sampai taubat tersebut buatnya berupaya buat tidak melaksanakan kesalahan yang sama pada besok hari. sebetulnya, allah maaf pemaaf dan juga tentu hendak membagikan rahmat untuk siapa aja yang sungguh – sungguh membetulkan diri, menyempurnakan shalat, berlaku baik pada sesamanya. tidak hanya taat pada perintah allah, membaca al – qur’an pula berguna buat melindungi kita dari azab kubur.



seperti itu sedikit pembasahan tentang ular tannin. seram benar, tetapi butuh dikenal bila allah benar mempersiapkan makhluk tersebut untuk mereka yang tidak taat dengan perintahnya. dengan peringatan terdapatnya ular tannin, mudah – mudahan tetap menegaskan kita buat senantiasa tunduk dengan perintah – nya

ikalan saiz 250





JOM DERMA IKHLAS KE :


loading...

0 Response to "AWAS Ramai TERSILAP! Malaikat Akan SEKSA Orang Yang Cuci Kemaluan Dengan Cara BEGINI!..SHAREKAN"

Post a Comment

loading...
'));